Users in Sweden

Det vore fantastiskt. En stark nod där borde som sagt lösa mycket. Jag vet stt Guldhedstornets café fick stänga för några år sedan relaterat till tornets ststus som skyddsobjekt. Hoppas att radioutrustningen finns kvar!

Vad betyder stark nod? Borde vi kanske satsa på solcell med ett antal 18650 celler för att klara mörka vintermånaderna?

Stark nod var inte menat som ett tekniskt begrepp. Menade snarast stark som i välplacerad, användbar nof.

Har radioamatörerna inte nätanslutning? Om vi nu skulle kunna få log att placera en nod där är väl nät långt rimligare än solcell/batteri?

Jag vet inte om de har en nätanslutning. Jag antar det. Finns det en förening i Mölndal/Göteborg där vi skulle kunna köra en fund-raise för att finansiera noden?

Ingen aning. Började som sagt med Meshtastic i onsdags.

Ok, jag har inte ens kommit igång med en riktig nod. Haha. Jag har börjat labba med LoraWAN gateway. Men ok då ska jag börja med och ta kontakt med SSA lokal avdelningen. Det kommer säkert dröja lite. :slight_smile:

Låter bra. Hör av dig med hur det går!

jag har skrivit ett mejl till den personen som är ansvarig och hittade en bild från själva installationen. Repeater information | Välkommen till SK6AG

Grymt bra! Anläggningen ser ju mer än seriös ut. Får se vad de kan tänka sig. Vet att det finns aktiva användare i den svenska delen av meshtastics discordkanal. Kanske de kan hjälpa till?

HEJSAN … kunne i ikke være smarte og lave en Meshtastic Sweden eller Meshtastic Sverige gruppe på Facebook ? sådan at alle kan samlet et let sted ?
Vi har en Gruppe i Danmark der hedder Meshtastic Denmark
PS: kender nogle af jer brugeren Short: HelM Long : Hellem Mobile ??
Vi høre personen flere steder i Danmark de sidste par dage

Hej

Det finns en grupp för Sverige och ett antal lokala grupper. :slight_smile:

Jag bor utanför Uppsala, nära Stockholm.

HEj Frederik, tak for informationen, ja der findes jo en FB gruppe for Sweden,
Det er fantastisk, MEN i har et problem med gruppen, som i kan se kan man IKKE søge efter den
på normal vis, den dukker ganske enkelt ikke op i resultat listen,
hvis jeg søger efter gruppens navn : Meshtastic Sweden, ingen resultater…
Dette bør i fikse ??
hvis man får denne her link af dig,
Meshtastic Sweden
så virker det, nu kan man finde gruppen…
PS: det er IKKE smartmed en masse små lokale under grupper, når der jo kun er under 200 medlemmer i Sweden gruppen, bør i samle ALT i denne her ene gruppe

Good point. Jag är dock inte admin för någon av sidorna, förhoppningsvis tittar admin på detta.

Sen anväbder ju faktiskt inte alla Facebook. Just Meshtastic är ett FOSS-projekt. Dessutom är syftet delvis att bygga en decentraliserad infrastruktur… Gissar att det inte rimmar väl med Facebook föe många här.