Users in Sweden

Nu finns en kanal #sweden på Meshtastics discord server. Jag ligger med där och monitorerar :slight_smile:

1 Like

Hej,
Kan du inte bjuda in mig till den gruppen?

Hej,
Jag finns också i Väsby. Tänkte skaffa en på 868 MHz (det är väl det de flesta kör på)?
Är det någon verksamhet alls?
Mvh/Björn

Hej!! Det är bara att gå med i meshtastics befintliga discord server.
Sedan ligger “Sweden” kanalen där :slight_smile:

Har försökt få kontakt när jag varit i stockholmskrokarna men inte lyckats (än) tyvärr. Borlänge glömde jag ta med mig prylarna till… Håller folk noderna uppe fortfarande?

Tack, nu är jag med där :+1:

aspudden stockholm, men tar med mig grejerna till borlänge då och då

ser till att gå med i

1 Like

Uppsala här, precis fått hem tre enheter på 868MHz.

Utanför Örebro bor jag, har en T-beam stationär med solcell uppe som hjälper mina mobila Heltec att få räckvidd, det verkar som att jag täcker upp södra delen av Örebro mot Kumla. 868 kör jag på.

1 Like

Kristianstad 868 MHz

Any luck with the drone thing. That seems to me to be THE way forward. I have not found an obvious drone candidate…

Umeå 868 MHz, två enheter

Mölndal med planerad gateway plus 2-3 Lilygo enheter. Vilken frekvens är bäst undrar jag?

Guldheden i Göteborg här. Har inte kopplat upp någon än. Min första 868 MHz LoRa-enhet är i postgång. Framme på onsdag. Får jag till det sätter jag upp lite enheter hos nära och kära.

Uppdatering. Har nu satt upp min nod Centaur001 i Norra Guldheden. Kopplat upp med två noder inatt. Behöver nog en bättre antenn men. Mee tanke på höjden bör jag nå hela Linné utan större svårigheter. Kul system!

Kör på 868. Det verkar vanligast i Göteborg. Finns redan en del enheter i Mölndal och är du i Tolltorp kanske vi kan brygga över Mölndal till Höteborg tillsammans.

Jag undrar om vi skulle kunna övertyga radioamatörer som har sina reläer på Guldhedstornet sätta upp en Meshtastic Node. Där har dem fri sikt åt båda håll - Mölndal och Göteborg

På gång med nätverk och noder i Linköping med omnejd. Gjorde en lokal FB grupp med.

Det vore fantastiskt. Är det någon som vet hur man får tag i dem? Har de lova att sätta upp reläer där kan de säkert bistå med en Meshtastik-nod. Jag vet att det finns en radioamatör med en mesh-nod i närområdet. Länkar till ditt meddelande och skickar honom/henne ett direktmeddelande.

Guldhedstornet - Jag är själv radioamatörer och skulle kunna ta kontakt med den lokala gruppen som äger stället.